В сучасному динамічному світі на перший план виступає
не просте передавання змісту навчального матеріалу учням в готовому вигляді, а
особистість учня як майбутнього активного діяча. Навчальний процес
розглядається як засіб розвитку учнів. Максимально відповідає цим вимогам метод
проектів, суть якого полягає в наданні школярам можливості самостійно здобувати
знання в процесі вирішення практичних задач або проблем, які потребують
інтеграції знань з різних предметних галузей
Дуже сприяє впровадженню методу проектів створення групи "тренерів" і групи "авторів", з якими доцільно провести роботу у формі майстерень. "Тренери" зможуть ефективно поширити метод проектів шляхом проведення занять з учителями, а "автори" - зосередитися на підготовці методичних матеріалів.
ОтветитьУдалитьУсі вчителі мають отримати повне уявлення про метод проектів. Ефективним є діалог учитель-учитель. Труднощі в підготовці тренерів компенсуються методистами і завідувачами кафедр навчальних закладів. Учителі отримують роздавальний матеріал, який сприяє впровадженню методу проектів в практику їх роботи.
Доцільно провести низку навчальних семінарів. Поступово вчителі-"тренери" зможуть активно здійснювати навчання методу проектів на курсах підвищення кваліфікації. Згодом можна створити на базі Міжрегіонального інституту удосконалення вчителів Республіканський методичний центр із впровадження та поширення методу проектів.
Практика свідчить, що в тих навчальних закладах, де використовують метод проектів, більшість учителів приймають його. Результати їх анкетування показують, що 70 % учителів застосовують метод проектів на практиці.
Сприяє впровадженню методу проектів організація методичних центрів безпосередньо у школах, де працюють кваліфіковані вчителі та зібрані відповідні матеріали, а саме: розробки уроків, робочі зошити, комплекти підручників, посібників. Тут можуть бути розроблені найкращі проекти для ознайомлення учителів, але при цьому слід пам'ятати, що копіювання навіть кращих проектів не може принести бажаних результатів -необхідна їх самостійна розробка.
Дуже позитивним був би виїзд групи вчителів до Росії з метою ознайомлення з досвідом колег, які впроваджують метод проектів.
У вчителів може виникнути реакція, що це вони вже знають і застосовували у своїй практичній діяльності. Проте якщо більш детально познайомитися з методом (шляхом занять на семінарах, тренінгах), учителі зрозуміють, наскільки великі можливості цієї ефективної технології (точніше методології), і що удосконалювати цей підхід можна протягом усього життя. За таким методом працювати цікаво як учителю, так і учню. Учнів можна не тільки навчати за методом проектів, але й проводити їх атестацію у формі захисту проектів.
Аналіз впровадження технології у навчальний процес низки країн світу свідчить, що методологія методу проектів стає домінуючою.
На уроках інформатики ми детально ознайомились з методом проектів. Особисто я вважаю, що цей навчальний прийом надає широке поле для роботи. Працюючи з цим методом, у нас є можливість засвоїти нові способи людської діяльності в соціокультурному середовищі. Також проектна діяльність передбачає роботу в колективі. Великий інформаційний і технологічний обсяг багатьох проектів примушує учнів об'єднуватися у групи. Така ситуація сприяє становленню, формує соціалізовану особистість, працюючи у команді діти вчаться взаємодіяти один з одним, вирішувати можливі конфлікти, набувати навичок етичного міжособистісного спілкування, брати відповідальність за вибір рішення, аналізувати результати діяльності.Вважаю, що метод проектів є одним із перспективних видів навчання тому що він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з огляду на майбутнє самостійне життя, які проектують у навчанні.
ОтветитьУдалитьЯ вважаю ,що проектний метод завжди орієнтований на самостійну роботу учнів. З допомогою нього учні не тільки отримують суму тих чи інших знань, але і навчаються здобувати ці знання, користуватися ними для розв'язання пізнавальних і практичних завдань.Я думаю,щоПроектний метод активізує пізнавальні здібності, розкриває творчі можливості, враховує інтереси учня. Ця форма роботи забезпечує облік індивідуальних особливостей учнів, відкриває великі можливості для виникнення групової, пізнавальної діяльності.
ОтветитьУдалить